söndag 10 oktober 2010

Vart är jag på väg...framåt eller bakåt?

Jag valde vackraste vägen på gps:en när jag for till Uddevalla med Asta. Åh det var härligt! Först genom Kungälv ut mot Diseröd, Rommelanda kyrka och vidare i ett böljande höstlandskap, genom dalar och över kullar utmed älven och förbi Thorskogs slott. Lungt och fint på vägen, ingen trafik, kor, får och hästar med tjocka täcken, fria höns på en gårdsplan och förbi Backamo gamla förläggning. Ingen mötorväg utan avsmalnande landsväg. När jag kom hem såg jag VeteranTV på utbildningsradion och roades. Vart är jag på väg...framåt eller bakåt?

2 kommentarer:

  1. nu stämmer ju inte bilden med texten och landsvägen blev aldrig sååå avsmalnad men en vacker väg är det!

    SvaraRadera
  2. allt behöver inte vara sanning som man berättar. Huvudsaken är att man berättar bra! och det gör du.

    SvaraRadera