torsdag 14 april 2011

POETISK FRISÖR

Ja när man är lite ledig under de ljusa timmarna på dygnet som jag varit under denna vecka så ser man saker som man inte sett tidigare..............jag tar upp kameran ur handväskan och tar denna bild!!

Vad gör denna frisören medan han klipper? Deklamerar poesi?  klipper han poetiska frisyrer? Eller klipper han endast poeter? Kanske måste man betala med en dikt eller så får man en dikt vid betalning.............Ingen aning men småleende går jag förbi.

Nu undrar ni var, var ??..............Stadsdelen heter såklart Majorna.

Eftersom att Majorna är ett ställe som saknar motstycke nån annanstans så är det knappast någon som höjer på ögonbrynet när man ser detta, Majorna min älskade stadsdel.

4 kommentarer:

  1. Nämen åh, har den poetiska frisören flyttat? Den låg på Karljohansgatan förut, men jag trodde den var nerlagd. Det var ju skönt att den lever kvar!

    SvaraRadera
  2. Ta med dej din favoritdikt och gå dit vettja!

    SvaraRadera
  3. Yes Majorna ! 414 ! <3 <3 Denna frisör måste utforskas :) Kanske man ska ta med sig sina älsklingdikter och läsa för frisören medans han klipper, sedan klipper han på inspiration av dikten .. /helene

    SvaraRadera
  4. Helena- det finns en Poetisk Frisör på Karl Johansgatan också enligt Elsa...och nu undrar jag är det en "rörelse, ett nytt yrkesval för frisörer eller ett firmanamn....?
    Helen - jag vill gärna se din frisyr efter besök.
    Gunilla- skulle kanske görat men jag klipper mig bara två gånger på året och är just nyklippt så.......

    SvaraRadera