fredag 24 september 2010

Förväntan

åhhhhh en väntan, en längtan en outgrundlig förväntan har jag till morgondagen då vi ska ta den gröna gröna bilen och fara ut till den nästan runda ön, Vindön som inte alls är någon ö utan under bron går det en väg sa någon till mig idag och jag ska kolla, kolla i morgon då vi far ut till Orust till Vindön 319. Där ligger Drömhuset. Det röda huset med vita knutar med den gröna grästmattan vid det blå havet och den grå graniten. Där de vackra snickerierna, den välkomnande hallen, de staplade vedträna, de rara fönstrerna , den varma öppna spisen, den rofyllda sänkammaren, det lena golvtiljorna, det matglada köket, den gästvänliga gäststugan och den soldränkta altanen ligger.
Dit går färden i den gröna gröna bilen till den nästa runda ön som inte alls är någon ö.......så http://www.hemnet.se/ gör mig inte besviken låt min dröm vara sann låt det inte lura kondens som inte torkar , vattenfylld grund där vatten strilar, trafikerad väg bakom bersån eller nån rik Norrman som trissar upp priset, Utan låt detta hus vara mitt drömhus! se http://www.hemnet.se/beskrivning/886061?r=3

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Jag kan ju inte hålla tummarna för dom jag i betong,, men jag tänker på er!!

    SvaraRadera
  2. tack men jag har nästan redan gett upp det, det kommer att bli för dyrt!!

    SvaraRadera