lördag 4 september 2010

Vad är en onormal kropp?

Mannen i mitt liv behöver nya svarta jeans och vi drar till känd butik vid Järntorget. Ung man kanske Ted himself attakerar oss omgående då vi kommer in och talar med hög stämma. Mycket hjälpsamt förmedlar han tre par till M med olika märken. Dags för provrum. Snabbt är han tillbaka och frågar om allt är till belåtenhet. M som känner sig villrådig över tre par som sitter lika snyggt vet ej hur han ska välja och Ted: ta alla tre, när man hittar nått som passar så passa på men vet aldrig när det händer härnäst; säger Ted med mycket hög och grov stämma.
M tar i allafall två par och en tjysst t-shirt också med kranar på.

Vi går upp en våning till damavdelningen, snabb betjäning även här och en ung man kommer fram och frågar vad jag söker efter.
- Ett par svarta jeans säger jag och tar i ett par G-star som ser snygga ut.
- Vilken storlek? Vi har alla storlekar säger han och börjar leta.
-33 i vidd säger jag och 32 i längd. 
-Nej upp till 31-32 har vi säger han, men kanske nere på herravdelningen kan du hitta större storlekar...Jag strosar vidare och kollar lite andra byxor då en tjej dyker upp och undrar vad jag söker efter..
-Ett par svarta byxor säger jag som nu gett upp jeanstanken...
Tjejen tittar på mig...och säger med en mycket bekymmrad röst och med en rynka i pannan......
- Vi har inte något som passar onormala kroppar......kanske kan du fråga på herravdelningen eller kom in i nästa vecka så ska min kollega som är expert se om hon kan ta in något som passar dig. Hon kan ordna allt!!!

Vi kliver ut från butiken och ut på gatan......jag ser mig omkring, det är en lördag förmiddag och flanörer, shoppare, familjer, lördagshandlare,unga, gamla...här går visst en himla många onormala kroppar idag, tänker jag.


Som numer mycket onormal går jag till Leebutiken i Passagen på Kungsgatan ( där jag brukar shoppa jeans) en glad, trevlig man plockar fram tre par svarta jeans, alla sitter mycket bra men jag nöjer mig men ett par och tänker, jag behöver inte passa på jag går tillbaka hit även nästa gång.
Nu vill jag bara ha sagt att M var mycket snygg i sina båda par svarta jeans !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar