måndag 10 januari 2011

Göteborgarnas ( Björklunds) promenadrörelse!

- Jag vill ut bara nånstans och gå , inte här i närheten utan åka en bit säger jag till M som kommer och ger mig den här , Göteborgarnas Promenadguide med 70 promenader från A-Ö.
- Välj och jag kör dig dit sa M!
- Vi börjar på A sa jag,  Amundön och så föddes e idé så god som någon. Vi ska under året avverka dessa 70 promenander i bokstavsorning! Sagt och gjort !

Vi startar vi P-platsen.
En vänlig svan som jag först tror är fastfrusen möter oss vid spången som leder till stigarna.















Vi går vidare och i en Björklund står en man i blått!!


 
Men var tog han vägen nu, den blå mannen?
Och är det havet som skymtar i horisonten?











Här var han ju igen, skönt allt som det ska.













Här gäller det att man inte är i nöd......

...men i sjönöd kan man vara, det känns tryggt
 Men titta! va bra.              


















Vad har hänt här ? Den blå har fastnat!!
 
Här går det utför!                                           





Borta igen!

















Nej då där framme är den blå, nu med långa kliv, när kommer vi fram?

Det börjar skymma när vi kommer in i skogen.

Vackra vyer men var är vi nu, känns som vi har gått i cirkel














Hur har de gått här då? Åt alla håll.........vilket håll ska vi ta?









!Nu ser vi fastlandet, HURRA!!

Slutet gott allting gott och nästa gång blir det Billdals Park. -Är det nån som ska med?

5 kommentarer:

  1. Kul idé! Undrar om vi inte har den där promenadguiden liggande här nånstans vi också. Jag hänger jättegärna med på ert alfabetiska promenadprojekt nån gång, men väntar nog helst tills det blir lite vårlikt ute!

    SvaraRadera
  2. Vårlikt? Undra vilken boksatv vi är på då ha ha? Kanske stampar vi på b eller c (Alltså väntat tills det blivit mer vårlikt!! )Eller kanske har vi hunnit ända till ... ja vad vet jag. Jag kommer att självklart att skapa event och du blir inbjuden.....

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken kul idé. Det kanske man skulle fixa i Åmål. en promenadguide alltså. Det kan ju trigga igång och vara en utmaning att beta av dem bokstav för bokstav. Nu fick jag något att grunna på. Man kanske kanske söka projektpengar för detta. Göra små happenings längs vägen. Vid en "hållplats" sitter Blå byrån och underhåller. Kanske i Strandcafeéts trädgård.
    Annika i Åmål

    SvaraRadera
  4. Absolut Annika! Jag har sagt det förut du en Dalslands bästa arrangör!

    SvaraRadera