onsdag 2 mars 2011

Dags att tänka EGO-logisk................

Ligger hemma i sängen och är sjuk och tredje dagen hemma från jobbet , (hjälp hur går det???) och då hinner jag tänka.....funderar på balansen i att bry sig om och prioritera sig själv utan att för den skull vara självisk. Att vara egoistisk ses ju inte som något eftersträvansvärt. Ego har inte direkt någon positiv klang. 
Men att vara EGO-logisk vad betyder det?
Jag gör som jag brukar......googlar på ordet...Det finns förståss inte, förutom på norska och betyder då ekologisk. Kanske har jag hittat ett nytt ord för mig - en ny livsfilosofi för mig att följa.?

Ha ha du Mia ! skulle de som känner mig riktigt väl säga DU är inte så bra på det!!
Jag delar upp ordet? Ego betyder så klart jaget medan ordet logisk syftar till tänkandet. Alltså "Tänk på dig själv!" nä det låter inte så bra , att bara tänka på sig själv, men eftersom att tänka ekologisk är bra för alla ja, hela världen faktiskt så kanske EGO-logisk är att tänka på sig själv och att det är bra för kanske i allafall de inom den närmaste kretsen, hmm så är det nog.....eller vad tycker du?

Hjälp vad mycket jag skulle göra om jag tänkte EGOlogiskt från nu:
Doktorn, kolla HB ( skulle varit där för två veckor sedan)
Tandläkaren  (vågar inte skriva här när jag skulle ha gått dit)
40 timmars arbetsvecka ..................
Promenaderna, det har bara blivit två sedan jul
Maten ( behöver inte skriva när och hur)
Frisören ( faktiskt bokat tid)
Böckerna i hyllan ( i allafall lyssnat klart på CDbok nu under sjuktiden)
Ja ja hur roligt blev detta nu?
Nä jag kryper längre ner under täcket , ligger där, funderande, vad det det här jag menade, nä inte riktigt kanske. Får tänka en stund till,  har ju tid till det nu -  ATT TÄNKA.

Men du! Ta och tänk lite mer EGO-logiskt hörre du!
Men är väldigt gla för dessa röda rosor på mitt köksbord!

2 kommentarer:

  1. Mia, dagar blir till veckor, veckor till månader och månader till år. Fint att du tänker till och ha det bara så himla gott under täcket!
    /B

    SvaraRadera
  2. Ja du nu ska jag i allafall kliva upp ur täcket och gå till jobbet i morgon, hoppas du har det bra.....och att vi ses snart!

    SvaraRadera